Technische gegevens :
- Boordiameter 30-500 mm.
- Boordiepte maximaal 700, 800, 900 of 1000 mm.
- Boortoeren max. 800 rpm.
- Booraansluiting M38x4 of 1¼” UNC.
- Watertankinhoud afhankelijk van de uitvoering van de vrachtwagen.
- Elektrisch systeem 12 of 24 volt.
- Dwarsverstelling totaal maximaal 1200 mm.
- Inhoud brandstoftank afhankelijk van de uitvoering.
- Naar keuze hydraulische aandrijving door PTO of externe dieselmotor.
- Diverse opties (vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden).
- Afmetingen afhankelijk van de uitvoering.
- De machine voldoet aan de Europese CE-normering.
Type: MDV 1000/1200IH
- De Burtec hydraulische kernboormachine is onderscheidend door zijn bedieningsgemak en door de uitgebreide mogelijkheid met verschillende opties. Hierdoor is elke machine naar wens van de individuele gebruiker samen te stellen.
- De vrachtwagen wordt uitgerust met een speciaal voor de kernboorinstallatie ontworpen laadbak naar wens van de opdrachtgever. Lees meer!
- De hydraulische aandrijving van de kernboormachine geschiedt in principe door de PTO van de vrachtwagen, maar kan naar wens ook door een ingebouwde dieselmotor gebeuren.
- Door de lange geleiding van de boorkolom wordt een zeer stabiele aandrijving van de boorkroon verkregen wat er voor zorgt dat deze langer meegaat.
- Door de hoogte van de vrachtwagen is het mogelijk om een langere slag boorkolom te gebruiken als bij een kernboormachine op een aanhangwagen.
- De kernboormachine vrachtwagen opbouw wordt geheel volgens de RDW-richtlijnen geproduceerd en voldoet aan de Europese CE-normering.
- Bedieningshandleiding en machineboek worden standaard in tweevoud meegeleverd.
- Vele opties zijn mogelijk o.a.:
- Grote watertank.
- Diverse componenten in de laadbak.
- Asfaltketel met gasverwarming.
- Rondpompsysteem voor de waterpomp en leidingen.
- Generator, aangedreven door de PTO of de dieselmotor.
- Ramgutsinstallatie.
- Uittrekinstallatie voor de ramguts.
- Enz.